21 de març 2011

SENYALS (II)

Norma 204, Quan un maquinista trobi 2 senyals o més consecutives contradictòries, farà cas a la més restrictiva.

Norma 205.1, Les senyals de nit, s'utilitzen:
  • Des de que es comença a fer fosc fins que es fa ben bé de dia.
  • Quan una senyal sigui per les condicions que sigui, no es pugui veure a 300m.
  • Als túnels.
  • A les estacions subterrànies en què la il·luminació artificial no deixa veure les senyals a 300m.
Les senyals de nit, s'engegaran, quan falti una mica per començar-se a fer de nit, tant bon punt quan es conegui que una senyal no es veu prou bé.
Els senyals amb pintura reflexant, tenen el mateix aspecte de dia i de nit.

Norma 206, les senyals tenen una altura i unes condicions d'aspecte, que es detallen per separat.ç

LES SENYALS

VIA LLIURE

Són els semàfors típics amb els llums verd(via lliure, seguir a la mateixa velocitat), taronja (reduir velocitat i vigilar) i vermell (via ocupada s'ha de frenar).
El tren no pot sobrepassar els 160km/h, en el nostre transformador seria entre el 150 i el 200.


PRECAUCIÓ

Indica que el maquinista no pot sobrepassar els 30km/h, en el nostre transformador seria entre el 15 i 50, en els següents casos:
  • Quan a la senyal avançada de les senyals d'empalme hi ha un senyal d'aquest, el tren d'entrada no pot sobrepassar la velocitat.
  • A les agulles de sortida, quan la senyal de precaució, està a la senyal d'entrada.
  • Si el maquinista veu el senyal, no pot tornar a arrencar fins no veure un semàfor en verd.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada