20 de març 2011

SENYALS

Segons el codi de la RENFE, que ho fem servir d'exemple, però es poden utilitzar per qualsevol empresa.
Segons la llei 201, totes les senyals necessiten un codi que defineixi amb precissió de l'aspecte, indicació, i situació de les senyals, i un altra per actuar amb precisió, davant de les senyals corresponents.

Segons la llei 202, tot maquinista ha de saber a on hi han les senyals, i si se'n treu o se'n afegeix una.

Segons la llei 203.1, en via única, els senyals es coloquen a la dreta de la via, en el sentit en el que afecta la senyal o a sobre de la via en forma de pòrtic o candelabro.
En via doble amb circulació per l'esquerra, la senyal està a l'esquerra o a sobre.
En via doble amb els dos sentits, es posen a cada exterior de la via, i els maquinistes la troben a l'exterior de la seva via.

En la llei 203.2, en condicions especials, una senyal podrà donar informació a un màxim de 3 vies, on es coneixeran les vies afectades per fletxes

En la llei 203.3, les senyals de parada o precaució a mà, es posen al mateix costat que les senyals fixes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada